perjantai 15. maaliskuuta 2013

Ulkokäännös

Eihän se peppu sieltä hievahtanutkaan, vaikka lääkäri väänsi ja käänsi joka suuntaan. Enkä kyllä voi väittää, että se kivutonta touhua olisi ollut kun kädet tungetaan syvälle vatsanahkaan kahdesta eri kohdasta ja sitten yritetään vääntää molempiin suuntiin vuoron perään eli kyllähän se kivuliasta ja epämiellyttävää oli, mutta ei kuitenkaan kestänyt kauaa kun lääkäri totesi häviönsä ;) Enkä minä edes pyörtynyt.

Samantien minut passitettiin magneettikuvaukseen.

Nyt vaan odotellaan. Seuraavaa painokontrollia tai synnytyksen käynnistymistä. Minä jännitän eniten, että ehdinkö sairaalaan ja ehdinkö saada epiduraalin. (TAHDON!!!) Kaukaisesti on vielä muistissa esikoisen synnytys, jossa anestesialääkäri saapui paikalle tytön jo ollessa sylissä.

Syntymän ihme on samalla niin lähellä ja toisaalta niin kaukana.


6 kommenttia:

  1. Tsemppiä lähestyvään synnytykseen! Toivottavasti kaikki sujuu parhain päin :)

    VastaaPoista
  2. Hän ei sitten vaan halunnut kääntyä! ;) Tsemppiä tulevaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :) Peppu oli ilmeisesti jo kiinnittynyt niin syvälle, ettei siitä saanut lainkaan otetta... Lääkäri näytti hiukan pettyneeltä, kun joutui luovuttamaan :D

      Poista
  3. Ekasta lääkäri tuli kun olin täysin auki, toisesta olin sairaalassa 8cm kohdalla enkä ehtinyt saada vaikka mun eka lause vastaanotossa oli luokkaa "soita lääkärille otan kaiken mitä se antaa.."
    Kolmannesta pyysin järeämpää kun sattui, suostui johonkin oxynorm tms piikkiin sillävälin. No vartti ja olinkin täysin auki (5cm lähtö) ja se muuten sattui niin ettei pikkupiikki auttanut ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Iik, jännittää! :D Mulla toinen synnytys käynnistettiin ja sain epiduraalin melkein heti. Jälkikäteen olin ihan ihmeissäni, että miten voi synnyttäminen olla näin mukavaa ja kivutonta, kun ekalla kerralla oli niin kamalat tuskat. Voiskohan sen epiduraalin "tilata" jo siinä vaiheessa kun soittaa, että täältä tullaan? ;D Onko sulla ollut aina seuraava synnytys edellistä paljon nopeampi? :)

      Poista