sunnuntai 4. syyskuuta 2011

Mahakateus

Eilen Aarre (2kk 1vk) seurasi katseellaan helistintä ensimmäistä kertaa. Me olemme saaneet nauttia vastasyntyneestä pidempään kuin useimmat, mutta toisaalta minä menetin pitkän pätkän raskaudesta ja isosta vatsasta en päässyt "nauttimaan" laisinkaan, koska loppua kohden lapsiveden vähentymisen takia maha vaan pieneni entisestään. Osastolla kaikilla muilla oli jättimäiset vatsat ja olin tosi kateellinen. Miksen minä saanut tuollaista? Miksi minun raskauteni oli vaan täynnä murhetta, kontrolleja ja huolta? Tietysti olen onnellinen, että lopputulos parhain mahdollinen :)

Aarre jaksaa jo olla hereillä aika pitkään. Ensimmäisen kuukauden hän nukkui oikeastaan koko ajan, mutta nytkin hän yllättänyt meidät olemalla hereillä jo kohta kaksi tuntia putkeen eikä loppua vieläkään näy. Yleensä hän nukkuu jokaisen ruokailun välillä tunnin-pari, mutta tänään on virkeä päivä.

Aarren kasvamista ei itse oikein tajua, vaikka huomaakin vaatteiden jäävän pieneksi. Ensimmäiset vaatteet olivat 44cm kokoisia ja Aarre hukkui niihinkin. Hän oli uskomattoman laiha. Parhaiten muistan luisevan pepun, kun vaippaa vaihdettiin. Nyt sekin on saanut vähän täytettä :) Nyt käytämme 50cm ja 56cm vaatteita.

Tervetuloa maailmaan pikkuveli :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti